Zapalenie tarczycy Hashimoto – co to jest?

Choroba Hashimoto to autoimmunologiczne zapalenie tarczycy. Dolegliwość ta polega na tym, że organizm sam niszczy swoją tarczycę, doprowadzając ostatecznie do jej niedoczynności.

Nie ma leków na samą chorobę Hashimoto, leczy się dopiero niedoczynność tarczycy wywołaną chorobą Hashimoto. Jednak już samo Hashimoto daje bardzo nieprzyjemne objawy, prowadzące do pogorszenia samopoczucia, są to przede wszystkim:

Dietetyk Hashimoto w Lublinie

Liczba moich Klientek cierpiąca na tę dolegliwość rośnie stale z miesiąca na miesiąc. Dobranie odpowiedniej diety jest bardzo ważne i pomaga złagodzić wiele objawów choroby Hashimoto.

Nie ma jednego, uniwersalnego planu żywieniowego, który pomógłby wszystkim chorym na Hashimoto. Dieta w Hashimoto powinna być ustalana bardzo indywidualnie. Niektóre osoby z tą dolegliwością cierpią równocześnie na nietolerancję różnych produktów spożywczych, które trzeba z diety wykluczyć, inne osoby odczuwają bardzo duży spadek energii, więc w ich diecie trzeba postawić na wzmocnienie układu nerwowego i odpowiednią podaż składników odżywczych. Dieta w Hashimoto powinna również zmniejszać stan zapalny, wspomagać układ nerwowy, wykluczyć produkty zaburzające pracę tarczycy oraz dostarczyć odpowiednią ilość składników odżywczych, wspomagających pracę tarczycy. Dobrą wiadomością dla chorych na Hashimoto jest to, że wprowadzenie diety znacznie poprawia samopoczucie i jakość życia.

Jakie są objawy Hashimoto?

• Wypadanie włosów i pogorszenie stanu skóry,
  • Ciągłe zmęczenie i senność, brak życiowej energii,
  • Problemy z koncentracją,
  • Stany lękowe i skłonności do depresji,